Zaterdag 26 okt.

26 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Jambo!

Vandaag vonden de vrouwen, die achter mercy wonen, het een goed idee om om 06:00u ‘s ochtends de grond buiten met kleine sponsjes te gaan schrobben.... uitslapen is vandaag dus niet gelukt. Rond 09:00u waren ze nog bezig! Mercy die zei dat ze dat doen, omdat het heeft geregend en dan slaan de stenen groen uit. Maar het is zaterdagochtend... om 06:00u... waarom?

Rond 08:00u ben ik opgestaan, heb ik gedoucht (met gezelschap van een kakkerlak) en ontbeten en daarna heb ik even gelezen. Rond 10:30u ben ik naar de stad toegelopen, want ik had om 11:00u met Vanessa daar afgesproken. Toen zijn we gaan kijken of de jumpsuit die ze laat maken klaar was (wat niet het geval was), daarna hebben we over de markt gelopen en zijn we gaan lunchen bij een Indisch restaurant. Daar hebben we samosa’s en een groentesandwich op. We hadden samen gedeeld want we waren van plan in de middag taart te gaan eten😉  daarna zijn we nog wat winkeltjes afgegaan en heb ik de laatste souvenirtjes en cadeautjes gehaald. Toen zijn we bij Union café taart gaan eten, chocolate cheesecake en lemon cake, beide waren zo lekker!!

Daarna hebben we nog wat rondgelopen en zijn we naar de supermarkt gegaan. Daar kwamen we Zwitserse meisjes tegen, dus Vanessa raakte meteen met ze aan de praat. Gelukkig heb ik Duits gehad dus kon ik het gesprek volgen! Ze kwamen net terug van het beklimmen van de Kilimanjaro in 5 dagen!

Daarna heeft Hussein ons opgehaald, heb ik afscheid genomen van Vanessa en rond 17:00 was ik thuis. Toen heb ik m’n koffer zo ingepakt dat de souvenirs heel aankomen haha. Nu ben ik aan het wachten op Mercy, die weg is met Jackie, want die zou avondeten voor me maken😂

Dat wordt wat later avondeten vandaag, maar ja...

Ik ga op tijd slapen, want morgenochtend ga ik met Mercy naar de kerk!