Zondag 20 okt., de hotsprings en Masaai dorp

20 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Jambo!

Vandaag zijn we naar de hotsprings en het Maasai dorp gegaan. Om 09:00u haalde Snap ons op, het was ongeveer een uur rijden. Qua afstand is het echt niet ver maar het is geen echte weg, meer modder mer grote stenen en hele grote plassen. Dus kan je niet snel rijden. Op een gegeven moment moesten we ook door een rivier rijden om bij de hotsprings te komen. Dit ging gelukkig goed haha. Er was zelfs een man die op z’n oude fiets door de rivier reed😂

De hotspring was heel mooi! Heel helder blauw water en mooie groene bomen! Wij waren er op tijd dus het was lekker rustig, maar na anderhalf uur begon het heel druk te worden. Je kon via een houten trappetje het water in of met de slinger erin springen. Ik koos voor het trappetje, maar zodra ik mijn voet op het plankje zetten, zaten er 20 kleine visjes aan m’n voeten te knabbelen. Hier moest ik even aan wennen dus na 3 pogingen is het me gelukt om erin te gaan haha. Zodra je van de trap wegzwemt, heb je geen last meer van de visjes. Wij waren met 5 anderen de enige in het water, terwijl er begin van de middag ongeveer 30 man in het water was. Dus ik ben blij dat we op tijd zijn gegaan. Bij de hotsprings hebben ze een houten barretje gebouwd waar ze ook lunchmaaltijden maken en er staan overal leuke tafels met bankjes. We hebben hier nog geluncht en zijn toen het Masaai dorp gereden. Daar werden we helemaal aangekleed door hun en we krijgen heel veel sieraden om! De huisjes zijn allemaal van klei en hout gemaakt en heel klein en warm. Er waren heel veel kleine kindjes, maar ze waren allemaal verlegen. Als je al naar ze lachte, doken ze weg achter iemand. Uiteindelijk begonnen de vrouwen te zingen en hun dans te doen. We hebben nog meegedanst, maar wat wij deden was meer springen haha. De kleding die we aan hadden, was heel warm en ik was blij toen we het uit konden doen. Het was leuk om te zien hoe de Masaai leven en ze waren allemaal heel aardig. Daarna zijn we naar huis gereden en is Tatiana d’r koffer gaan pakken. Die is namelijk vanavond vertrokken. Ze werd rond 18:00u opgehaald en heeft een vlucht van bijna 24 uur voor de boeg. Ze was d’r iPad nog vergeten, dus kwamen Jackie en Tatiana na 10 minuten weer terug om deze op te halen. Daarna heb ik met Mercy gegeten en daarna heb ik Friends gekeken!

Komende week ben ik de enige vrijwilliger in Mercy’s huis dus het gaat heel stil zijn.... Ik ga Tatiana wel heel erg missen de komende week hoor! Ook de kamer is opeens zo leeg dus dat is heel raar... maarja het is maar voor een weekje!

De foto’s van vandaag zijn met Tatiana d’r telefoon gemaakt dus die kan ik nog niet uploaden, dat doe ik zo snel mogelijk!

Fijne avond allemaal!

1. Marja Teurlinx:
    20 oktober 2019
    Hoi Hannah,
    Wat heb jij veel gezien en ervaren! Dit ga je nooit meer vergeten! Leuk om al je verhalen te lezen! Nu op naar je laatste week. Ik wens je nog een hele leerzame, leuke week toe!
    Groetjes Marja
  2. Twan&bea:
    20 oktober 2019
    Hoi Hannah, ja degene die vertrekken laten altijd een lege plek na. Zo ook Tatiana. Maar deze week met Vanessa en Mercy leuke dingen doen. Maak er nog een leuke week van want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig richting Helvoirt. Kusjes van mamma en papa.
  3. Anneke Van Ginkel:
    Hoi Hannah
    Je maakt vee meel en hebt veel gezien dat vergeet je niet meer. Jammer dat je alleen achter blijft maak er nog wat van de laatste week alweer de tijd gaat snel.
    Succes en geniet er van.

Groetjes Anneke
  4. Ton en Petra:
    21 oktober 2019
    Hey Hannah, wat een mooie verhalen en wat maak jij veel mee! Wat een ervaring. Geniet van de laatste week want de tijd vliegt voorbij 😘
  5. Henriëtte Huijben:
    Hoi Hannah,
    Het blijft elke dag weer leuk om jouw verhaal te volgen... wat schrijf je het ook leuk op! En ja, ondanks dat je nu alleen daar bent, zal ook deze laatste week bijdragen aan een onvergetelijke ervaring, die jij je levenslang zult heugen!
    Geniet er nog ff van... over een week ben je weer thuis! 🤗😘