Woensdag 9 okt.

9 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Hallo!

Vandaag zijn we begonnen met het opmaken van de bedden en daarna hebben we een ward round gedaan, “a quick round”, zei de dokter. Deze duurde alsnog ongeveer 2 uur haha. Ik mocht weer de bloeddruk bij de patiënten meten. Ook was er een patiënt met opgezette klieren in de hals. De dokter roept me dan meteen om ook te voelen, zodat ik steeds meer leer. Daarna was er niet veel te doen en hebben gewacht totdat ze begonnen met medicatie.

Er zijn hier 3 privé kamers met in elk twee bedden en een grote badkamer met normale wc! Een daarvan is speciaal voor de priesters en de andere twee simpelweg voor de rijkere mensen.

Na de medicatie ronde zijn we thuis gaan lunchen en toen zijn we naar het ProjectsAbroad kantoor gegaan. Emanuel wilde even met ons praten over hoe we ons voelden, hoe het ging en hoe we alles ervaren. Hij vraagt vaak aan je of alles goed gaat dus dat is fijn! Daar zijn we nog even blijven zitten, want het regende heel hard dus we waren niet van plan om naar buiten te gaan haha. Daarna hebben we thuis gegeten, gelezen en nu zijn we uno aan het spelen, maar met de regels hier duurt een potje misschien wel een uur...

Tot zover mijn dag, fijne avond allemaal!!

1. Twan&bea:
    9 oktober 2019
    Hey Hannah,
    Hoe is het afgelopen met die patiënt met herpes zoster?
    Fijn dat Emanuel zich over jullie ontfermt!!
    Fijne avond nog schatje! 🥰 x mams
  2. Jacqueline:
    9 oktober 2019
    Hey Hannah, wat leer je veel zoals je het allemaal beschrijft. Heel leuk om zo al je ervaringen te volgen. Het weer is volgens mij best wisselvallig, de ene dag zwemmen, de andere dag schuilen. Gezellig om dan spelletjes te doen😉. Geniet er nog van😘
  3. Hanneke Hoskam:
    10 oktober 2019
    Hi Hannah!
    Wat schrijf je leuk 😁
    Ik vandaag even in mijn pauze bijgelezen dus t voelde alsof je gezellig naast me zat haha! Wat is het toch een bijzondere ervaring en wat tof, dat die dokter je zoveel laat mee denken en voelen enzo!!
    GENIET!!
    X Hanneke