Vrijdag 11 okt., laatste dag op female ward

11 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Mambo! (En dan zeggen jullie “poa”)

Vanochtend had mercy pannenkoeken gemaakt voor het laatste ontbijt van Frederikke en Martine hier. Nogmaals: zo’n lekkere pannenkoeken!!

In het ziekenhuis begon de ward round al op tijd en die was na een uur al klaar. Daarna hebben Martine en Frederikke me geleerd om handmatig de bloeddruk te meten. Dat is best lastig haha, maar het lukte me redelijk! Vandaag was het de laatste dag op de female ward. Vanaf volgende week ga ik naar de male ward toe. De dokter op de female ward vind mij helemaal geweldig en appt nu steeds waar ik ben... ook wil die ooit naar Nederland toe komen...

Daarna zijn we om 11:00u al naar huis gegaan. Er was niks te doen meer in het ziekenhuis en F&M moesten toch inpakken. Toen ze klaar waren met inpakken hebben we met Tatiana nog uno gespeeld. Om 16:00u werden ze opgehaald door Snap om naar het vliegveld te gaan. Tatiana gaat met ze mee naar Zanzibar en komt volgende week dinsdag weer terug. Het is dus redelijk stil en saai zo alleen... toen ze weg waren heb ik met Mercy gekletst over hun tradities en over bruiloften enzo (Zij gaat waarschijnlijk eind volgend jaar trouwen). Een bruiloft is hier echt een groot ding en het lijkt meer op een evenement. Het is normaal om iedereen uit te nodigen die je kent, maar dat is heel duur. Daarom krijgt iedereen een contributie kaart en als je de contributie betaalt, krijg je een uitnodiging. Op de bruiloft lopen mensen rond die controleren of iedereen wel een uitnodiging heeft. Wedding crashen, wat we van plan waren, gaat ons hier dus niet lukken haha. Na een uur hierover gepraat te hebben,  heb ik wat gelezen en hebben we gegeten. Een soort zoete spaghetti met kokos, kardemom en kaneel. Het smaakte goed, maar het is totaal niet voedzaam en over een uur heb ik waarschijnlijk weer honger. Nu ga ik lekker familie kruys terugkijken😊

Fijne avond!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Twan&bea:
    11 oktober 2019
    Hoi Hannah, misschien wat saai dit weekend. Je kunt met Mercy wat gaan doen. De foto is mooi, jij staat er als een echte dokter op. Groetjes en knuffel van papa.
  2. Anneke Van Ginkel:
    11 oktober 2019
    Zo die pannekoeken zien er heerlijk uit jammer dat je alleen achter blijft maak er wat van meis
  3. Anton:
    11 oktober 2019
    Hee Han. Wel een goed idee zo’n contributiekaart. Is misschien iets voor jou voor over paar jaar. Heel Helvoirt contributie laten betalen en dan keigroot feest geven.
    Ik doe wel mee.... geniet er nog even van daar Han .
  4. Corrie:
    11 oktober 2019
    Als je thuis komt je waarschijnlijk geen🥞🥞 pannenkoeken meer zien🤣
    Van wat ' n meel worden ze gemaakt?
    Leuk vrouwenteam!
    Fijn weekend!
  5. Ans en Wim:
    11 oktober 2019
    Je bent op de helft Hannah en al heel wat ervaringen opgedaan. Echt leuk zoals je iedere dag schrijft, knap hoor.
    Xxx