Zaterdag 12 okt., wasdag en naar de markt

12 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Hallo!

Vandaag hebben we een relaxte dag gehad. Eerst een soort van uitslapen, tot 8:00 uur haha. Daarna ontbeten en wat gelezen en tv gekeken. Vervolgens heb ik mijn t-shirts gewassen. Ik kreeg 3 tonnen van Mercy, in de ene ton water met waspoeder, in de andere ton alleen water en een lege ton. Eerst was je al je kleren in het sopje, dan goed uitwringen en afspoelen in de ton met alleen water totdat het zeep eruit is. Dan weer heel goed uitwringen en in de lege ton doen. De lege ton is gewoon een vervoersmiddel naar de waslijn haha. Nadat ik alles had gewassen, ongeveer 40 minuten later, ging ik het achter het huis aan de waslijn ophangen. Mercy woont in een huis wat vastzit aan nog 3 of 4 huizen, daarachter is een klein pleintje waar 4 lange waslijnen hangen. Elke dag zijn die vrouwen om 06:00u al aan het wassen en elke dag hangen de waslijnen vol haha. Hier lopen ook allemaal kleine kindjes rond en als je aan het wassen bent buiten, komen ze allemaal hoi zeggen, heel schattig. Daarna zijn Mercy en ik met Jackie en de moeder van jackie naar de markt geweest. Elk kraampje ligt vol met fruit en groente! Na de markt zijn we bij het keys hotel gaan lunchen, de bedoeling was om ook te zwemmen maar na een half uur was de zon alweer weg... we zijn tot ongeveer 19:00 bij het zwembad gebleven, want god wat kunnen Afrikaanse dames kletsen. Onderweg moesten ze nog naar verschillende supermarkten, dus om 20:00u waren we pas thuis... toen bleek dat we geen stroom hadden, dus hebben we lekker in het donker nog wat gegeten. Na een uurtje was de stroom er weer en toen heb ik even met Bas gefacetimet, wat ook weer even fijn was😊even Nederlands kunnen praten haha. Daarna heb ik lekker gedoucht en nu ga ik lekker slapen!

Lala salama!

1. Ans en Wim:
    Goede morgen Hannah,
    Dat is ook goed om een dagje mee te maken zoals Mercy leeft.
    Fijne zondag,
  2. Mari brabers:
    13 oktober 2019
    Hi Hannah, leuk om zo het gewone leven mee te maken daar. Gaat allemaal lekker begrijp ik. Zoals overal eigenlijk :-), in het ziekenhuis kun je als patiënt maar beter niet terecht komen ... Veel plezier nog. Groetjes, Mari & Klaartje
  3. Twan&bea:
    13 oktober 2019
    ... Een zaterdag in Tanzania , klinkt relaxed!
    Mrg met Snap de hele dag op pad, ben benieuwd wat je allemaal gaat zien weer. ! Voor zo meteen lekker slapen ! X mama