Zondag 13 okt., Materuni waterfalls en koffieplantage

13 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Jambo!

Vanochtend heb ik heel lekker ontbeten, mercy passievrucht cake!! Vandaag ben ik met snap naar de Materuni waterfalls en de koffieplantage geweest! We zouden eigenlijk om half 10 al gaan, maar vanwege de regen gingen we wat later. Toen moesten we de bergen op met de auto. Alle paden waren van zand, maar nu dus van modder... het ging een half uur goed en toen kwam de auto vast te zitten in de modder. Er kwamen 6 Afrikanen aan de achterkant duwen en er stonden zo’n 30 mensen toe te kijken haha. Na 10 minuten geprobeerd te hebben om alsnog omhoog te komen, besloot snap om de auto naar achter te rijden en hem daar te parkeren. Het laatste stukje hebben we dus door de stap gelopen. Ook de wegen richting de watervallen waren heel modderig en glad. Ik moest dus weer iemands hand vasthouden, dit keer die van Snap😂uiteindelijk kwamen we bij de waterval uit! Het was echt heel mooi om te zien! We liepen zo dichtbij mogelijk en kwamen uiteindelijk op 10 meter afstand. Na 2 minuten daar staan was ik doorweekt haha. Daarna zijn we verder omhoog gelopen naar de top van de waterval. Het enige wat ik dacht was “deze hele glibberige weg moeten we dadelijk weer naar beneden lopen...” De natuur is zo mooi daar! Het grenst aan een regenwoud gebied en het is dus allemaal heel groen! Nadat we op de top hebben gestaan, zijn we gaan lunchen in Materuni village. Een vriend van snap had een Afrikaanse lunch gemaakt, Pilau, banana stew, een ander soort rijst, bruine bonen en vlees. Het was allemaal heel lekker, het vlees heb ik echter niet geprobeerd haha. Daarna werd er uitgelegd hoe ze hier koffie maken en hebben we het ook echt zelf gemaakt. Dat was heel leuk om te doen en dit was de eerste kop koffie die ik lekker vond!! Tijdens het koffie maken wordt er de hele tijd gezonden haha. Daarna heeft Snap mij thuisgebracht. Mijn schoenen en broek zijn bedekt met modder en de rest van m’n kleren en m’n haren ruiken naar koffie rook. Vanavond goed douchen dus!!

1. Ans en Wim:
    13 oktober 2019
    Zo, zo jij wordt goed beziggehouden in het weekend. Prachtige plaatjes! Succes met je schoenen!
    Xx
  2. Ton en Petra:
    13 oktober 2019
    Wat een fijne dag! Super leuk om op deze wijze meegenomen te worden om de omgeving en het land te leren kennen. Wat een prachtige plaatjes, gaaf hoor!
  3. Ans van Heertum:
    13 oktober 2019
    Denk niet dat het met de schoenen nog goed komt?
  4. Hannah de Jongh:
    14 oktober 2019
    Toch wel! Twee meisjes die hier wonen, hebben ze helemaal voor mij schoongemaakt! Maar ik ga ze hier laten voor hun!
  5. Twan&bea:
    13 oktober 2019
    En dát zijn mijn schoenen!!🤣
  6. Floor:
    14 oktober 2019
    Leuk om te lezen Hannah! Mooie avonturen:) hopelijk heb je de koffiegeur van je af kunnen spoelen.
  7. Mijntje:
    15 oktober 2019