Vrijdag 18 okt., Tarangire national park

18 oktober 2019 - Nationaal park Tarangire, Tanzania

Mambo!

Vanochtend werden we om 06:00u opgehaald in een grote safari auto, plaats voor 6 personen achterin, een dak wat helemaal omhoog kan zodat je ook nog allemaal kan staan. Toen was het in totaal 5 uur rijden naar Tarangire national park! Onderweg hebben we ergens ontbeten. Eenmaal in het park aangekomen, ging het dak open en konden we staan om de dieren echt goed te zien. We hebben heel veel olifanten gezien!! Ook een paar giraffen, heel veel impala’s, apen en een aantal wrattenzwijnen, zoals pumba in de lion king! De olifanten en giraffen kwamen ook heel dichtbij, op zo’n 5 meter afstand! Rond half 2 zijn we gaan lunchen bij een picnic plek, daar had je een heel mooi uitzicht over de tarangire rivier (wat meer een soort modder is, want het water ontbreekt). Maar je moet goed op je eten letten hoor, want de apen zijn echte dieven!! Bij een paar mensen hebben ze wat afgepakt haha. Ze komen heel rustig aanlopen en opeens springen ze op je tafel, grijpen wat eten mee en gaan ervandoor. Ze zijn zelfs zo brutaal om een banaan uit je hand te pakken! Na de lunch zijn we het park verder gaan verkennen. En ja hoor, we hebben weer wat meegemaakt... een stel was op safari zonder gids. Ze hadden wel een goede safari auto, maar hadden natuurlijk nog nooit zelf in zo’n park gereden. De afgelopen dagen heeft het flink geregend en dus lag er een grote plas water. Zij reden precies op het middelste gedeelte erdoorheen en kwamen vast te zitten in de modder. De auto liep langzaamaan vol met water aan de achterkant. Na een half uur proberen, 3 gebroken touwen en heel veel rook en geur van verbrand rubber, is het Snap en onze gids gelukt om ze eruit te trekken!  De gids trok ze er met behoorlijke snelheid uit en remde daarna zonder dat het stel het wist. En dus klapte ze vervolgens achter op onze auto... gelukkig bijna geen schade en niemand gewond! Daarna zijn we weer rustig verder gegaan haha. Nog meer olifanten gezien en we hebben een leeuw gespot!! Op 1 meter afstand lag die heerlijk te slapen!

De kwaliteit van de foto’s is niet super, maar de meeste foto’s zijn met een camera gemaakt dus die kan ik helaas niet uploaden...

Rond 17:00u zijn we het park uitgereden richting de plek waar we gaan overnachten. Na ongeveer een uurtje kwamen we daar aan, Haven Nature safari camping and lodge. Tatiana en ik hebben met z’n tweeen een tent maar we slapen gewoon in een bed in plaats van op een luchtbed ofzo haha. Ze hebben handdoeken en zeep voor ons dus het is redelijk luxe!! Maar ook heel gezellig Afrikaans! Morgenochtend ga ik er foto’s van maken, als het licht is haha.