Woensdag 16 okt.

16 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

Hoi!

Gisteravond is Tatiana weer thuisgekomen dus die was er vanochtend ook weer met het ontbijt, dus dat is fijn! Het ontbijt was cinnamon rolls! Op de male ward zijn we weer begonnen met de ward round. Er was vandaag weer een andere dokter, maar blijkbaar is dit de echte dokter van de male ward en waren de vorige twee van andere afdelingen. Daar baal ik wel van want ik vind deze helemaal niet zo fijn... hij vertelt wel heel veel dus dat is goed. Maar hij praat heel sloom en zacht dus ik versta hem bijna niet en ik kan gewoon niet naar hem luisteren, omdat het zo saai klinkt. Uiteindelijk stond hij 30 min. bij een patiënt wat te vertellen tegen ons, maar ik had het begin gemist dus ik had geen idee waar het over ging. Tijdens de ward round heb ik namelijk het ward round boek bijgehouden. Daarin schrijven ze elke dag het bednummer, naam van de patiënt, diagnose en behandeling. Daar was ik dus ondertussen mee bezig en deze informatie moet je uit de dossiers halen. Maar vandaag duurde dat 10x zo lang want het handschrift van de dokter is niet te lezen! Toen we klaar waren met de ward round, heb ik geholpen met het verzorgen van de wond van een jongen die een colostomie heeft gehad. Deze jongen moet ook weer oefenen met lopen en dus zijn we daarna een stukje met hem gaan lopen.

Toen we daarvan terugkwamen ben ik naar huis gegaan, het was al rond 14:00u en ik had ‘s middags afgesproken met Tatiana naar de stad te gaan. We moesten namelijk geld pinnen voor dit weekend en dat is nog een heel gedoe haha. We gaan vrijdag en zaterdag op safari en zondag naar het Masaai dorp en de hotsprings. Samen kost dit omgerekend in shillings 1.6 miljoen. Bij de helft van de banken wordt mijn kaart niet toegestaan omdat het geen visa is en bij de andere banken is het maximum op geld op te nemen 500.000 shillings. Dus morgen moeten we weer terug om meer geld te halen haha. Hopen dat het dan lukt!

Badaaye!

1. Twan&bea:
    16 oktober 2019
    Die Hannah! Je schrijft ' gewoon' de artsenvisites al uit?!
    En inderdaad veel artsen hebben vreselijk handschrift..
    Ik zou er iets van zeggen!!! Hahaha..

Gezellig weer met Tatiana,! En al die 'miljoenen' die jullie uitgeven! ..Hihi..
    Lieve schat , dat wordt een fantastisch weekend .. , zo te horen.
    Pas op voor de wilde dieren , geen selfies maken met hen,..whoeha!! Dikke kusx ,mams
  2. Ans van Heertum:
    16 oktober 2019
    Sluit ik me helemaal bij aan!🤣
  3. Corrie:
    👍👍👍 deze week !
    Je hebt al een leuk weekend in het verschiet🤣
  4. Sandra levi:
    16 oktober 2019
    Ik denk dat ik even overkom het weekend!!!
    Klinkt heel goed !!!!
    Geniet ervan!!!
  5. Ans en Wim:
    17 oktober 2019
    Weer een week om, nog maar een week. Geniet van het weekend, Hannah😘